لحظه آخر | بلاگ

لحظه آخر

ساخت وبلاگ
استانبول پایتخت توریستی ترکیه

محال است گردشگر باشید و از این شهر بی نظیر دیدن نکرده باشید. استانبول شهری آمیخته با تاریخ است که جای جایش شما را شگفت زده می کند. اگر قصد دارید سفری 3 الی 4 روزه به این شهر توریستی داشته باشید، قطعا برای دیدن تمامی جاذبه ها و دیدنی های آن وقت کم می آورید چرا که بازدید از آن ها روزها زمان می برد.

آیا استانبول پایتخت ترکیه است؟

افراد زیادی گمان می کنند استانبول پایتخت کشور ترکیه می باشد در حالی که پایتخت ترکیه شهر آنکارا است. استانبول بزرگ ترین شهر ترکیه به حساب می آید و از نظر گردشگری بیش از سایر شهرهای ترکیه مورد توجه قرار گرفته و به همین دلیل آن را پایتخت توریستی کشور ترکیه می دانند ولی برای اطلاعات عمومی هم که شده باید بدانیم پایتخت فرهنگی سیاسی ترکیه آنکارا می باشد.

 

 

جاهای دیدنیه استانبول

دلایلی مختلفی سبب شده که این شهر تا این اندازه نزد گردشگران تور لحظه آخری استانبول محبوبیت پیدا کند؛ از فضاهای معنوی مساجد زیبایش گرفته تا کوچه پس کوچه های تاریخی و سرسبزی جنگل های بلگرادش همه و همه جذابیت هایی دارند که شاید در هیچ کجای دنیا نتوانید نظیر آن ها را لمس کنید. از سوی دیگر همسایگی ایران و ترکیه دلیل دیگری است که استانبول را به مقصدی پرتوریست نزد ایرانی ها تبدیل نموده است. اما کدام جاذبه های توریستی استانبول بیش از همه توجه ایرانی ها را به خود جلب نموده است؟ در ادامه به تعدادی از آن ها اشاره می کنیم:

-میدان تقسیم استانبول: یکی از توریستی ترین مکان های استانبول همین میدان به حساب می آید. گردشگران برای جابجایی به نقاط زیادی از شهر استانبول لازم است که از این میدان عبور کنند؛ می توان گفت مهم ترین میدان استانبول تقسیم نام دارد. 

 

 

-حمام ترکی استانبول: حمام ترکی های استانبول شهرتی جهانی دارند و به دلیل ویژگی های جالبی که دارند امروزه به عنوان یکی از مکان های دیدنی شهر به حساب می آیند. برای استفاده از این حمام ترکی باید هزینه ای 400 الی 1000 لیر را پرداخت نمایید.

-خیابان استقلال استانبول: خیابان استقلال از پر رفت و آمدترین خیابان های ترکیه می باشد که انرژی بی نظیری دارد. این خیابان با طول 1.4 کیلومتر، دارای کوچه پس کوچه های جذاب و تماشایی می باشد که پیشنهاد می کنیم بازدید از آن ها را از دست ندهید. همچنین مراکز خرید پرتعدادی در این کوچه وجود دارد که می توانید لباس ها و اجناس برند با کیفیت فوق العاده خریداری کنید.

جاهای تاریخی استانبول

از آن جایی که این شهر تاریخ پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته، مکان های تاریخی ارزشمندی را در خود جای داده؛ تعداد زیادی از علاقه مندان به تاریخ در طول سال به این شهر سفر می کنند تا از این مکان ها بازدید کنند. برخی از مهم ترین مکان های تاریخی استانبول عبارتند از:

-مسجد سلطان احمد: از آن جایی که نیمی از مردم ترکیه مسلمان هستند، مساجد زیادی در این شهر ساخته شده که امروزه شهرتی جهانی پیدا کرده اند. یکی از مساجد باشکوه استانبول مسجد سلطان احمد می باشد که معماری خیره کننده ای دارد و با نام های مسجد آبی یا مسجد کبود هم شناخته می شود.

 

 

-مسجد ایاصوفیه: این مسجد که نزد مردم ترکیه بسیار باارزش می باشد، از مهم ترین جاذبه های گردشگری استانبول است که در طول تاریخ چندین بار تغییر کاربری داده است. این مسجد تاریخی در ابتدا یک کلیسا بوده که با ورود اسلام به مسجد تبدیل شد و بعد از مدتی آن را به عنوان موزه ایاصوفیه معرفی کردند. هزینه بازدید از این مکان حدود 40 لیر است.

-برج گالاتا: این برج معروف که در قرن 14 توسط ایتالیایی ها بنا شده، امروزه به عنوان نماد مهم شهر استانبول شناخته می شود. این برج در زمان ساخت ارتفاعی 67 متری داشته و با 9 طبقه مجزا، بلندترین سازه شهر به حساب می آمد.

از آن جایی که استانبول پایتخت توریستی ترکیه می باشد، سعی کردیم تعدادی از مهم ترین و معروف ترین مکان های گردشگری آن را به شما کاربران عزیز معرفی کنیم. شما می توانید با مراجعه به دیگر مطالبی که در این بلاگ برایتان جمع پاوری کرده ایم، اطلاعات ارزنده ای در زمینه گردشگری کسب نمایید.  

لحظه آخردیدنی های استانبول, مکان های دیدنی استانبول, پایتخت تفریحی استانبول, ,...
ما را در سایت لحظه آخر دنبال می کنید

نویسنده : لحظه آخر بازدید : 520 تاريخ : چهارشنبه 28 آبان 1399 ساعت: 22:57